Tunezja / Sousse
Join UP
7
All Inclusive
Hotel MARHABA ROYAL SALEM tak naprawdę powinien nazywać się MAKABRA HOTEL. Celowo pominąłem przymiotnik ROYAL, bo na KRÓLEWSKI w nazwie on w ogóle nie zasługuje. Przy wyborze hotelu korzystałem z opiniii o nim i niestety zlekceważyłem negatywne opinie o tym hotelu. Myślałem, że piszą je malkontenci i niestety musiałem to doświadczyć na własnej skórze, że mieli rację. Opinia będzie długa, ale szczególowa, dlatego jeżeli ktoś chce poznać prawdę o tym hotelu – zapraszam do lektrury. Hotel/obiekt – 3 na plus – zewnętrzy teren hotelu (70000m2) codziennie grabiony i sprzątany - rano nie znajdziecie żadnego śmiecia a nawet listka, czy igły z sosny. Plaża codziennie rano grabiona. Ochrona jest wszędzie - na bramie wjazdowej, w hotelu, na plaży, a więc naprawdę możecie czuć się bezpiecznie. na minus – ktoś napisał w opinii, że hotel wymaga „odświeżenia” – wg mnie wymaga on kapitalnego remontu. Szpary w drzwiach wejściowych oraz w drzwiach balkonowych – około 1cm spowodowały, że spędziliśmy 7 nocy w przeciągu, co zakończyło się przeziębieniem mojej partnerki. W łazienkach przy recepcji i przy stołówce położone są tunezyjskie kafelki ręcznie malowane i wypalane, ale już pozostałe wykończenie (fugi, spoiny) to brud i grzyb. Farba na elewacji oraz na pseudo balkonie odpada płatami. Widziałem „odświeżenie” elewacji – na odpadającą płatami farbę obsługa malowała nową wartswę (bez żadnego skrobania). Położenie – 4 na plus – piękny zadbany ogród; na minus - hotel położony jest pomiędzy dwoma pustymi niezagospodarowanymi działkami – gdzie zwyczajem tunezyjczyków jest podręczne wysypisko śmieci - do czego hotel się przykłada, ponieważ np. śmieci zagrabione na plaży wywożone są kilka metrów poza granicę hotelowej plaży. Bardzie więc pasuje tu określenie „hotel pośrodku wysypiska śmieci” niż to co jest w ofercie – „hotel położony jest w strefie turystycznej Sousse”. Pokoje – 2 na plus – obsługa sprzątajaca pokoje dwoiła się i troiła, aby tą ruinę utrzymać w porządku; na minus – hotel Marhaba Royal Salem, to dwa budynki - budynek główny (wszystkie zdjęcia, np. okazała recepcjabdotyczą tego głównego budynku) oraz budynek w głębi przy głównymi basenie blisko plaży. Recepcjonista na siłę będzie Was próbował ulokować w tym drugim budynku - tylko moja stanowcziość (oparta na przeczytanych opiniach) spowodowała, że dostaliśmy pokój w głównym budynku. Z opinii jakie usłyszałem – stan tego drugiego budynku jest jeszcze gorszy. Pseudo balkon jaki miałem do dyspozycji – to nisza o szerokości 0,5 metra. Ledwo się mieściło krzesło. Przepraszam, że siedząc na balkonie spodenkami „zdjąłem” całą łuszczącą się farbę z balkonu, ale niestety ledwo się tam mieściłem. Wyżywienie – 1 na plus – nie ulegliśmy zatruciu na minus – brudne obtłuczone talerze na stołówce, szklane stoliki w barze – można się przykleić – rozlane drinki, piwo, soki tylko rozmazywane po powierzchni blatu. Napoje w barze są podawane w naczyniu jakie ma barman pod ręką – dlatego dostałem whisky z lodem i colą w w kieliszku do coctailu, w kieliszku do wina, a nawet w papierowym kubku do kawy. To samo na stółowce – na stołówce na stole stoją kieliszki do wina, kelner podaje napoje, a więc dostaniecie w tym kieliszku zarówno wino jak i soki, colę a nawet piwo. Jak poprosiłem piwo w dużej szklance do piwa – to spotkało się to z niezadowoleniem kelnera, bo musiał pójść i szukać szklanki. Byłem na urlopie w pzździerniku a więc być może ta niedogodność była spowodowana tym, że byłem poza wysokim sezonem, ale w barze przy basenie i w barze przy plaży nie było żadnych innych alkoholi poza piwem. Aby wypić drinka, trzeba było iść do baru przy basenie sąsiedniego hotelu Marhaba Salem. Spotkałem się także z nierównym traktowaniem gości Poprosiłem kelnera przy basenie, aby mi przyniósł whisky. Otrzymałem odpowiedź – Zapraszam do baru przy basenie hotelu Marhaba Royal. Przy mnie na leżakach leżeli Walijczycy. Jak poprosili kelnera o wódkę z wodą sodową i cytryną – to sam poszedł do tamtego baru i przyniósl im drinki. W restauracji hotelowej do obiadu i kolacji – nie ma herbaty i kawy – jest tylko do śniadania. I wreszcie wisienka na torcie. Na śniadanie i obiad możecie usiąść na stołowce przy dowolnym stoliku, ale już na kolację – NIE. Tylko tam gdzie jest Wasza niebieska karteczka. Niebieska karteczka określa numer stolika i turę, w której możecie zjeść kolację. Nie wiedzielismy o tym i poszliśmy na pierwszą kolację w pierwszej turze i pomimo tego, że zaczęliśmy juz jeść to wyproszono nas od stolika. Po burzliwej rozmowie z kierownikiem sali otrzymaliśmy jednak stolik w pierwszej turze. Jednak po czterech dniach nasza niebieska karteczka zniknęła z naszego stolika i pojawiła się inna z innym numerem pokopju. Konieczna więc była kolejna nieprzyjemna rozmowa z kierownikiem sali. Codziennie podczas kolacji dochodziła do awantur o niebieskie karteczki. Dopiero ja w obecności kierownika sali zrobiłem zdjęcie mojej karteczki z numerem stolika – skończyy się problemy. Polecam rozwiązanie.
opisane powyżej
opisane powyżej
Stanowczo nie polecam tego hotelu; istnieje praktyka, że podczas nocnego meldunku w hotelu otrzymuje się pokój socjalny, bez klimatyzacji, z malutkim okienkiem wychodzącym na czyjeś podwórko, gdzie normalnie słychać kury i koguty oraz nieustanny szum klimatyzatorów. Podczas próby zmiany pokoju jest oczekiwane, że wczasowicz zapłaci dodatkowe pieniądze (25€ wzwyż) za zmianę pokoju. Koszt opłaty klimatycznej wynosi aż 43$ - i w życiu nie spotkałam się z tak wysoką ceną (a to był mój 6 raz w Tunezji). Jedzenie bardzo średnie, monotonne. Jako jedyny pozytyw to jest bardzo ładne przejście z hotelu na plażę w ogrodach. Odradzam, naprawdę.
Bardzo ładne przejście z hotelu na plażę w ogrodach.
Oszustwo na przydzielany pokój, absurdalnie wysoki koszt opłaty klimatycznej, średnie jedzenie, bardzo duży tłum, oczekiwanie napiwków za wszystko.
Proszę uważać przy rejestracji, aby przydzielono pokój w hotelu MRS, a nie w MS. Niestety na własnej skórze musiałam się przekonać, jak fatalnie obsługa traktuje polskich turystów. Wakacje spędzaliśmy wraz z niemowlęciem, pokój przydzielono nam zagrzybialy i cuchnący kanalizacja (poza głównym budynkiem, a znajdującym się w Marhaba Salem), mimo 3-krotnych prób zmiany pokoju, zbywano nas (gdzie rosyjscy turyści byli numer 1, ponieważ dawali w paszport „napiwki”) i z niechęcią zapewniano o zmianie następnego dnia. Dopiero po nieprzyjemnych 3 dniach Pani rezydentka z CT pomogła nam ze zmianą. Mimo 3 straconych dni, utratą nerwów i zdrowia, upragnione wakacje z maluszkiem, które miały być najlepszymi wakacjami okazały się katastrofą. Po zmianie pokoju, na pokój w bloku 5 p. (jak jest zawarte w ofercie) obyło się bez dodatkowych problemów. Pokój schludny, przestronny, jedzenie dobre. Minus - głośne animacje, które odbywają się przy recepcji, a w pokoju wszystko słychać.
Różnorodne jedzenie, mimo podstawowej monotonii zawsze coś można było znaleźć dla siebie, ponieważ kuchni codziennie robiła dodatkowe stoły tematyczne. Ładna piaszczysta plaża, całkiem czysta woda w morzu.
Przydzielanie pokoi poza budynkiem, o którym jest mowa w ofercie, brud smród i wypadające drzwi z zawiasów. Głośne animacje w bloku budynku, mogli by pomyśleć o mieszkańcach i robić animacje w wielkim ogrodzie, który mają do dyspozycji. Czystość talerzy w restauracjach, dramat! Albo zmywarka im nie wyrabia myć, albo ktoś nie ma ręki do mycia naczyń, co wieczór talerze zabrudzone i podawane dalej klientom. Brak udogodnień pod wózki, po terenie trzeba było wnosić wózek dziecięcy bo nie ma ramp.
Spędziliśmy cudowne wakacje w hotelu Marhaba Royal Salem w terminie od7-17.08.2025r i był to jeden z najlepszych pobytów. Hotel zrobił na nas bardzo dobre wrażenie. Obsługo już od samej recepcji była bardzo uprzejma i pomocna.
Wszyscy życzliwi i uśmiechnięci bez względu na porę dnia i zmęczenie. Pokoje sprzątane codziennie cały obiekt bardzo zadbany. Plaża szeroka z drobnym piaseczkiem. W lobbi cudowne drineczki przygotowane przez życzliwego i uśmiechniętego (...). Cudowny młody człowiek, który dużo opowiedział nam o kraju. Zawsze chętny do pomocy. Polecamy wszystkim ten hotel ze względu na życzliwość ludzi, czystość i bezpieczeństwo.
Brak
Hotel ma juz swoje lata ale jak na standardy śródziemnomorskie jest ok. Pokój mielismy w budynku głównym. W zasadzieto sa dwa połączone hotele więc jest kilka basenów słodka/ słona woda/kryty/zjeżdzalnie, spory teren. Plaza z bardzo drobnym piaskiem. Warto wziąć pokuj z widokiem na morze bo po południu słońce nie nagrzewa pokoju i przyjemna bryza, Jedzenie ok, duzo owoców morza i ryb, niestety brak baraniny (chyba za droga u nich). Dwudniowa wycieczka na saharę z przewodnikiem Redzim- męczoca ale sztos, warto.
Duży teren, kilka basenów, plaża
Nie stwierdzono jak na standar śródziemnomorski
Czterogwiazdkowy hotel położony w malowniczej strefie turystycznej Sousse, znany z wyjątkowej atmosfery i rozległego kompleksu wypoczynkowego, który dzieli z siostrzanym hotelem Marhaba Salem. Oferuje eleganckie wnętrza i komfortowe zakwaterowanie w jednym z 242 pokoi. Otacza go egzotyczny ogród, stanowiący doskonałe tło do relaksu. Goście mogą korzystać z bogatej infrastruktury, w tym pięciu basenów oraz licznych restauracji i barów oferujących lokalną i międzynarodową kuchnię.
Położenie
Zlokalizowany w turystycznej części Sousse, w odległości około 3 km od centrum miasta.
- 23 km od lotniska w Monastirze
Plaża
Znajduje się bezpośrednio przy szerokiej, piaszczystej plaży z łagodnym zejściem do morza. Goście mogą korzystać z bezpłatnych leżaków i parasoli.
Dla dzieci
Dla najmłodszych hotel oferuje brodzik, plac zabaw oraz miniklub dla dzieci w wieku 4-12 lat. Dostępne są wysokie krzesełka w restauracji oraz łóżeczka niemowlęce na życzenie.
Baseny
Dysponuje 5 basenami zewnętrznymi z wodą słoną. Dla dzieci przewidziano brodzik ze słodką wodą. Przy basenach znajdują się bezpłatne leżaki i parasole.
Atrakcje
Organizowane są zajęcia z aerobiku, możliwość gry w koszykówkę, siatkówkę plażową, tenis stołowy i łucznictwo. Hotel oferuje również wieczorne programy animacyjne z muzyką na żywo.
Spa & Wellness
Centrum spa oferuje saunę, jacuzzi, masaże oraz hammam.
Informacje dodatkowe
Oferuje bezpłatny internet Wi-Fi dostępny w lobby. Goście mogą korzystać z wymiany walut oraz usług opiekunki do dziecka i fryzjera. Niektóre udogodnienia i atrakcje mogą wiązać się z dodatkowymi opłatami, być dostępne w ograniczonych godzinach lub sezonowo. Zapoznaj się ze szczegółowymi informacjami dot. wyjazdu zawartymi w opisie oferty.


Nie masz konta? Zarejestruj się
Wpisze dane Twojego konta, a my wyślemy Ci link, przy pomocy którego będziesz mógł zresetować hasło.
To use social login you have to agree with the storage and handling of your data by this website.
ZaakceptujTutaj znajdziesz wszystkie wcześniej stworzone kolekcje.
GIPHY App Key not set. Please check settings